Sunday, 21 April 2013

Seet van Hout / Sigmar Polke





Sigmar Polke
Chinesisches Meer
1983
violet pigment, synthetic enamel on canvas
180 x 150 cm


Nicht allein dass er Materialien kombiniert, die für ihn in dieser Mischung bislang unerprobt sind: Bleimennige als Untermalung, violettes Pigment und Öl; er traktiert sie auch derart, dass die Grenzen des Kontrollierbaren bewusst überschritten werden. In dieser Weise wird der Zufall erneut eingespielt.
Martin Hentschel – Katalog : Sigmar Polke, Die drei Lügen der Malerei

Not just that he combined materials in mixtures that he had never tried before: red lead underpainting, violet pigment and oil paint: in addition he now also maltreated them to the extent that he consciously overstepped the limits of control. Thus chance was again incorporated into the works.
Martin Hentschel - Catalogue: Sigmar Polke, The Three Lies of Painting



Seet van Hout (NL) 
Black Iris
2013
acrylic and embroidery on canvas
200 x 150 cm

No comments:

Post a Comment